top of page

AS WE SPEAK
Merkcampagnes

Bereik, merkvoorkeur en kwalitatieve leads

Adverteren in een podcast een goed idee? Zo’n 7 miljoen Nederlanders luisteren wel eens naar een podcast. Dat blijkt uit onderzoek (Markteffect Podcastmonitor). Maar hoe bereik je die met jouw merk? Op die vraag geven we je graag antwoord. Één van de unieke kenmerken van een podcast is het aandachtige karakter. De luisteraar drukt op play omdat hij of zij dat wilt en ook nog eens op een zelfgekozen moment. Met aandacht wordt er geluisterd naar een gesprek, verhaal of audio-docu en daar kun jij als adverteerder optimaal gebruik van maken. Allereerst door te profiteren van het bereik van 1 of meerdere succesvolle podcasts om jouw naamsbekendheid te vergroten. Op verschillende manieren (pre-rolls, mid-rolls, post-rolls) kun je (automatisch) audio commercials afspelen.

 

Maar wij helpen je ook bij het ontwikkelen van een Sponsored Content- ook wel Branded Content - campagne voor je merk. Op authentieke manier integreren we jouw merk en merkverhaal binnen bestaande podcasts. Onafhankelijk en samen met redacties en bekende podcastmakers ontwikkelen we bijv. een speciaal item voor in de show dat past bij jouw campagne en doelstellingen. Het belangrijkste is de natuurlijke match met genre, de stijl van de show, de associatie met de makers (host en gasten) en natuurlijk de juiste fit met de doelgroep. Kun je alle vinkjes zetten, dan gaan we zelfs over op kwalitatieve lead generatie. Adverteren in een podcast is dus zeker een goed idee.

 

Benieuwd hoe we een campagne voor jouw merk ontwikkelen? Neem dan contact op!

Bereik je luisteraar Podcast

Bereik je luisteraar

Bereik jouw doelgroep met pre-, mid- en postrolls, audioboards binnen podcast(s) van alle bekende podcasts! 

Val op met je podcast

Opvallen

Wij zijn gespecialiseerd in creatieve samenwerking met redacties en bekende podcastmakers.

Podcastst voor een niche markt

Niche-markt

Heb je er weleens bij stilgestaan
dat een podcast zich bij uitstek
leent voor communicatie met
niche doelgroepen?

Jouw campagne scoort!

AS WE SPEAK is een full-service podcast bureau. Als je voor jouw merk kiest voor een Branded Podcast dan helpen we je van A tot Z. Van format ontwikkeling en redactionele werkzaamheden tot technische productie. En van audio design tot distributie en promotie. Zo komen we tot aflevering 1 van jouw eigen podcast. Soms adviseren we anders voor jouw merk en kiezen we voor een podcast campagne in plaats van een eigen podcast.

Oftewel, jij hebt een communicatie doelstelling en wij gaan je helpen die te behalen door te adverteren in 1 of meerdere bekende podcasts. We optimaliseren het bereik van je merkboodschap, zoeken naar de juiste niche doelgroep en/of gaan in gesprek met podcastmakers over jouw merk, jouw verhaal en jouw wensen. Alles om jouw boodschap zo goed mogelijk te vertellen aan de luisteraar.

In de podlight: Zilveren Kruis

Bij het sponsoren van een podcast ga je een creatieve relatie aan met de maker. We kiezen een podcast die past bij jouw doelgroep en de merkwaarden van je bedrijf. We bedenken een passende manier om jouw product of dienst in een aflevering terug te laten komen. Dit deden we ondermeer voor de "Totaalcheck" van het Zilveren Kruis, waarbij het merk redactioneel aandacht kreeg in de populaire podcast "Marc-Marie & Aaf Vinden Iets".

bottom of page